h1

Imorgon ska jag synka. Kanske.

februari 2, 2011

Varje dag tänker jag att idag ska jag bara ta tag i det där att synkronisera iPoden, och så får vi leva med resultatet. Och så går jag en runda och lyssnar på något som känns så fantastiskt bra, och sedan vågar jag inte.

För ett par veckor sedan började den hårddisk som innehöll mina drygt 20 dagar musik andas väldigt mycket jag-ligger-på-min-dödsbädd-rosslande, och sedan hade jag plötsligt ingen musik på datorn. Alls. Sedan dess har jag inte vågat synkronisera iPoden, vilket i längden är ganska ohållbart – bland annat för att jag som ett resultat av en osynkad iPod blir tvungen att börja lyssna på ljudböcker direkt från cd:n igen.
Nu behöver ingen säga något om att göra backup på saker och ting – att inte backuppa musiken var ett medvetet val, eftersom musik någon annan har gett ut på skiva inte är oersättlig information. Sedan har det visat sig att allt inte är så lätt att ersätta, men det här har ändå varit en intressant upplevelse i kategorin skräckblandad frihetskänsla. 20 timmar musik är trots allt mer än jag rimligtvis kan säga att jag behöver, så det har varit lite av en lättnad att kunna börja om igen. En hel del har flyttat in igen ur min skivsamling, och jag har också hunnit låna ett par rejäla högar med cd-skivor från biblioteket.

Likväl finns det musik i min iPod just nu som jag inte har någon annanstans, och jag är inte säker på om jag får behålla de filerna där när iPoden upptäcker att iTunes inte hittar dem på min hårddisk längre. Det börjar bli dags att testa och se vad som händer, men den tidiga kvällens promenader gjordes till musik som just nu känns omistlig – alltså väntar jag ännu en dag. Eller två.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer

  1. Kul att läsa mer om dig på bokhora. Jag blev verkligen SJUKT glad över att du gillar min bokblogg. TACK 🙂


    • Roligt att det uppskattades – och din bokblogg är också värd mer synlighet tycker jag – du skriver genomtänkt om böcker som jag känner att ”oj, den där borde jag nog också läsa”.


  2. […] kväll var det i alla fall mycket, mycket spännande att efter en stunds googlande till slut våga sig på att synkronisera iPoden. Enligt vad jag läst mig till från en del forumanvändare behåller iPoden de låtar som finns i […]



Kommentera

