h1

Föränderlig vardag

februari 5, 2011

Det händer saker i mitt kök. Renoveringsgubbarna på bottenvåningen mixtrade med vattentillförseln igen tidigare i veckan, och sedan dess har vattentemperaturerna än en gång återgått till det normala. Det tog några dagar, men nu börjar jag småningom lära mig att det inte längre är nödvändigt att låta kranen stå och rinna en stund innan varmvattnet kan leta sig fram. Plötsligt blev det lite smidigare att diska igen.
Och inte nog med det – sedan jag för ett par dagar sedan lånade hem en trappstege och vinglade upp på den för att byta ut de två slocknade halogenspottarna i taklampan badar hela köket numera i klart ljus. Det är faktiskt så chockerande ljust att jag fortfarande känner det som om jag stiger ut på en scen och förväntas brista ut i sång när jag stiger in i köket.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

