h1

Söndagens spänning

februari 8, 2011

Jag hade tänkt berätta om söndagskvällens spänningsmoment, men sedan kom de trettio bokdagarna emellan, och så gick det och hände andra spännande saker. (Jag körde bil för första gången någonsin, och fick till och med köra i centrum. Euforin över färderna in på nya landvinningar!)

I söndags kväll var det i alla fall mycket, mycket spännande att efter en stunds googlande till slut våga sig på att synkronisera iPoden. Enligt vad jag läst mig till från en del forumanvändare behåller iPoden de låtar som finns i iTunes-biblioteket även om datorn inte kan hitta låtarna på hårddisken. Enligt andra forumanvändare var det lite mera tveksamt – låtarna kanske stannar kvar på iPoden, men man kan ha problem med att iTunes hänger sig. Bära eller brista-situation, med andra ord.

Och hur det gick? iTunes meddelade att hundra låtar inte kunde flyttas till iPoden eftersom de inte kunde lokaliseras på hårddisken, och jag suckade och tänkte att dit for mina rariteter. När iPoden hade synkats färdigt och jag kopplade ur den visade det sig ändå att även de från hårddisken försvunna låtarna går att lyssna på i iPoden. Jubel och fröjd!

Om det här var så spännande för er andra? Tveksamt i de flesta fall, men efter drygt tre år googlar folk sig fortfarande in till min blogg när de har fått ohyra i murgrönan, och jag tänker mig att det kanske finns fler än jag som har gått och blivit av med musiksamlingen och våndas över att synka iPoden. (Däremot, om ni har mystisk spindelväv i murgrönan har ni förmodligen likt mig glömt att vattna den tillräckligt ofta och fått spinnkvalster. Här kan man läsa om hur jag såpbehandlade murgrönan. Jag kan dock berätta att min hårt angripna murgröna dog i alla fall, men gör trots allt ett försök med såpvatten, eller duscha den bara med ljummet vatten och ganska hård stråle – ofta, ofta, så ger krypen upp till slut. Förhoppningsvis innan växten blir utmattad.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer

  1. hej, jag hittade hit via bokhora, roligt med nya bokbloggsbekantskaper 🙂 jag vet inte om du är intresserad av det, men jag tänkte bara påpeka att det nog går att dra över låtarna från ipoden till datorn också, om man vill göra backup eller så. man måste pillra lite med inställningarna, men med googlade instruktioner är det inget större problem (även om man, som jag, inte precis är nån dataguru).


    • Tack för tipset! Ska googla någon dag när jag känner för att ta i med datorhårdhandskarna – just nu är jag tacksam över att jag åtminstone kan lyssna på låtarna i iPoden när suget blir stort. 🙂



Kommentera

