h1

I ett nafs

mars 27, 2011

Jag och Åsa Larsson – det blir alltid så bra. Häromveckan lyssnade jag t.ex. på Guds starka arm, en liten deckarnovell till ljudbok. i vanliga fall brukar jag lyssna ljudbok medan jag gör något med händerna som inte kräver så mycket tankearbete, som exempelvis att diska, laga mat, städa, reparera cykelpunktering eller hänga tvätt. Drygt halva Guds starka arm gick åt i en lite längre kökssession, men sedan fanns det inte en chans i världen att jag skulle kunna lägga undan iPodens spellista för ljudböcker i väntan på nästa diskomgång. Det enda godtagbara var att ta med ljudboken i sängen och lyssna färdigt där.

När det gäller godis har jag i allmänhet inga problem med att inte äta upp hela påsen på en gång. När det gäller Åsa Larssons böcker kan inget sparas till senare tillfällen utan måste slukas så snabbt som möjligt. Läs, folk. Det må vara deckare, men det är ju egentligen inte för mordutredningarna man (jag) läser dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One comment

  1. Sv: Jag var väldigt van vid att gå i klackar förut, men sen blev jag fotograf och fotografer springer väldigt sällan runt i klackar. Det är allt annat än praktiskt. Så nu har jag vant mig av det helt och går nästan hellre utan skor än i klackar, det ska mycket till innan jag drar på mig ett par. Det är för obekvämt helt enkelt! Varför gå runt och ha ont i fötterna när man kan ha ett par sköna platta skor?



Kommentera

