h1

En stund i fiktionen

juni 11, 2011

Så fortsätter värmen, och jag firar lördag genom att stiga upp i vanlig tid och gå på loppisrunda i trevligt sällskap. Efteråt infaller sig ett ögonblick när man känner fiktionens närvaro, det där obeskrivliga som egentligen bara kan upplevas och inte förstås.
Vårt lilla sällskap vandrar iväg, K med en antik och nyfyndad kappsäck, N med en solhatt av gigantiska mått. Där kommer vi vandrande in på en cafégård och det känns plötsligt som om det här inte är på riktigt, utan som vore vi ett klipp ur en film, eller en grupp skådespelare som äntrar scenen.

Fiktivt eller inte – värmen är i alla fall på riktigt. Mestadels känner jag att jag skulle kunna vänja mig rätt bra, i alla fall dagar som den här när vindarna fläktar. Det där solröda på armar och i ansikte är tyvärr också på riktigt, fast jag tidigare i dag trodde att jag inte bränt mig alls.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One comment

  1. Hej!
    Det går superbra med torkade Enbär också. 😉
    Vilken fin blogg du har!
    /Emma



Kommentera

