h1

Lever farligt i databasen

juli 2, 2011

Är hemma hos föräldrarna för en österbottnisk jobbvecka och lever ännu mer kappsäcksliv än vanligt den här sommaren. Så när jag läser om en intressant bok på bokhora och inte har med mig min Book Notes där jag brukar anteckna titlar att leta efter lever jag lite biblioteksfarligt och lägger in en reservation på den i Helsingforsbibliotekens databas.
Så här några hundra kilometer från min lilla (lyssna till ironin!) bibliotekshög är den så lätt att förminska i tanken, och så lätt att föreställa sig att jag kommer att ha läst ut både ett och annat, för att inte säga alltihop, av det jag släpat med mig hit upp i norr innan jag återvänder.

2 kommentarer

  1. Javisst, sådär gör jag också – packar med böcker för tre månader när jag har en veckas ledighet och ”bara” ska ligga i hängmattan och läsa böcker och så tror jag att jag ska hinna läsa ut dem alla 😀

    Att jag just fick gå och låna om en massa (man får ju förnya högst tre gånger!) har jag närmast förträngt 😉


  2. Sv: Jag hårdrog det kanske lite för mycket. Vad jobbigt att inte kunna trappa ner någonting, jag har gatt från tvätt varannan dag till var femte.



Kommentera

