h1

De underbara pojkarna Movits!

juli 21, 2011

Om man ser mig på gatan och jag plötsligt ler är det mycket möjligt att det beror på att iPoden slumpat fram lite Movits! i lurarna. Igår morse log jag brett redan vid introt till Balaclavaboogie.
Inte ens jag kan undgå att tokälska hiphop när den kommer så här ljuvligt kombinerad med jazz och en massa sköna blåsinstrument (och banjo!). Och dessutom: texterna! Så sinnrika, och så späckade med referenser härs och tvärs, och ofta med ett bitskt och politiskt budskap.
Just bland budskapen är nog Balaclavaboogie kung i mina böcker för tillfället:

En bankrånare är inte en som rånar en bank, en bankrånare är en bank som rånar ett land. Det är inte längre Charles-Ingvar eller bröderna Dalton, ”vi tar och vi tar” är direktörernas allsång.

In på grooveshark och lyssna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

