h1

Just nu

juni 24, 2012

Halvvägs genom min semester minns jag lite vagt att jag ju egentligen bor i Helsingfors numera, att jag brukar försöka lägga mig före midnatt och att jag cyklar till jobbet med så lite kontakt med stadens rusningstrafik som möjligt.

Fast just nu gör jag ju inte det. Just nu vänder jag på dygnet för att njuta av timmar som bara går utan att mörkret kommer. Just nu kör jag bil när jag ska någonstans och njuter av att bilkörandet faktiskt ger den omtalade frihetskänslan numera, och inte bara en känsla av nervositet. Just nu kör jag traktor med harv efter rätt genom byn. Just nu träffar jag gamla vänner stup i kvarten, kör hem mitt i natten i magiskt sommarnattsljus, köar till grillen i en så liten stad att det är fler myggor än människor i grillkön, firar midsommar intensivare än på länge, dansar något som påminner om schottis till livemusik, simmar utomhus för första gången i år och får hundra kliande myggbett på fötterna.

Jag vet att jag kommer att gnälla över att semestern tog slut så himla fort om en vecka, men hoppas att jag kommer ihåg faktum ändå: Det ryms mycket i den här semestern fast jag planerat in väldigt lite.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

En kommentar

  1. Jag har två veckor kvar till semestern. Vill ha nuuuu!



Lämna en kommentar