Archive for 5 mars, 2011

h1

Humorfritt

mars 5, 2011

Nu borde jag ju egentligen inte uttala mig om saker som jag inte är insatt i.
Hur oinsatt jag är kan kanske bäst beskrivas genom att jag berättar att det var i förrgår jag insåg att det tydligen är VM i skidåkning på gång, och att det är därför det är så mycket skidsport i tidningen just nu. Det börjar vara ganska många månader sedan jag jobbade som webbredaktör och försökte skala av mitt sportfilter, och jag kan konstatera att det sitter där lika bergfast och effektivt som tidigare.
Så jag borde inte uttala mig alls, men det här med Petter Northugs segergest och det rabalder som den tydligen har orsakat, det får mig att bli ännu mer förbryllad än vanligt inför organiserad idrott. Det anses av vissa inte vara fair play att göra så. Svenska kvällstidningar har kallat honom gris.
Alltså, får man inte ha någon humor alls i de här mästerskapen? Showa lite? Jag tänkte i min sportsmässiga enfald att även om man tydligen tar idrottandet på blodigt allvar måste man väl kunna släppa loss lite åtminstone när man kommer i mål? Och att de andra som deltagit på samma villkor skulle kunna ha förståelse för det? Eller är det bara åskådarna och kommentatorerna som saknar humor?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,