h1

Mer google.gnäll

december 3, 2007

Nu är jag ju inte själv innehavare av en blogg på blogspot/blogger, så jag antar att mitt gnällande inte rör dem överdrivet mycket. Men alla ni som använder er av blogger eller blogspot som bloggvärdar kan ju gnälla, hota med flytt eller vad som helst. Fler än jag upprörs av Googles tilltag att bannlysa allt länkande till bloggar utanför blogspot/blogger i kommentarsfälten. Nanó har utmanat sina läsare med blogspot/blogger-hem, gå gärna in på hennes blogg och ta del av utmaningen!

Massan har makt. Tala om för Google att ni riskerar bli tvungna att flytta era bloggar på grund av att läsarna flyr, tala om för Google att ni vill behålla era kommentatorer och deras blogglänkar, tala om för dem att deras tilltag kanske inte alls lockar fler användare till blogger/blogspot, utan kankse snarare har motsatt effekt.

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer

  1. Tack för länkningen. Jag skickade iväg hela mitt brev till Google Help-sidan som Nanó länkar till.


  2. Åh vad taskigt! 😦 Ska se om jag hittar nånstans att gnälla…


  3. jag citerar från Enkla Z:s blogg ”I understand that You want every last human being in the world to have a Google Blogger account.”
    Klockrent!


  4. Nanó
    Tack! Köszönöm (ungerska)

    i mitt kommentarsformulär står nu hur alla kan bli länkade när de kommenterar i blogspot, bara skriv in din blogg som en href-länk


  5. Så här gör man i blogspot:

    Någonstans i kommentarsfältet kan man infoga följande rad:
    <a href=”http://DinBLOGGURL”>Din signatur</a>

    Resultat-exempel: Min signatur



Lämna en kommentar