h1

För lite får i mitt liv

april 6, 2011

Bondbloggen har fått nya bloggare, och en av dem presenterade nyss en både fascinerande och rörande historia om hur man räddar små svaga lamm. Jag som har en latent svaghet för får läser med en stigande känsla av att jag egentligen borde vara i ett fårhus on a daily basis.
Så jag vet inte, det här med nya bloggare på bondbloggen. Det var lugnare så länge de förra bondbloggarna inte skrev om får. Nu blir jag lite rädd att jag ska sitta i storstaden i sommar och ha fårcravings, även om min barndomsvän med fårerfarenhet brukar påpeka att de egentligen är ganska korkade, de där fåren.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

En kommentar

  1. Jag tror att staden anlitar både får och kor för att hålla b l a Gammelstadsvikens naturskyddsområde öppet.



Lämna en kommentar