h1

Spårvagnsträngsel och alghot

juni 10, 2011

Det har varit trångt på spårvagnarna den här veckans morgnar, och trångt lär det väl förbli tills semestrarna kommer igång kring midsommar och sommartidtabellerna börjar kännas motiverade på riktigt. Trots att jag har fått stå och trängas varje morgon på väg till jobbet har jag ändå framhärdat i mitt tidningsläsande, eftersom jag är för morgontrött och oorganiserad för att hinna läsa tidningen hemma vid frukostbordet.

I morse läste jag om väntande algblomningar och hann få lite hemlängtan efter hav där man simmar glatt och obekymrat hela sommaren utan skymten av blågröna alger.
Det är så mycket som finns i den här staden. Havet finns också, nära på många ställen. Ändå stressar det mig lite att havsbaden inte går att genomföra lika smidigt från nuvarande bostad, och att det dessutom inte är lång tid kvar innan algerna väntas slå ut i blom igen.
Sedan ser jag mig omkring på trängseln omkring mig, och tänker att just den här morgonen gör åtminstone alla de här människorna en liten insats mot framtida algblomningar genom att trängas i kollektivtrafiken.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One comment

  1. https://cassiopeia81.wordpress.com/2011/06/10/sparvagnstrangsel-och-alghot/#comment-form-load-service:Twitter

    En ännu större insats skulle kollektivresenärer och andra göra OM DE SKAFFADE KOMPOSTERANDE TORRTOA – istället för att övergöda alla hav med urea – som skulle göra mer nytta på åkrarna….( Sorry – caps lock blev på – skriker inte ;)))
    Hälsar lycklig ägare till enbart torrdass….



Kommentera

