h1

Samla vuxenerfarenheter

februari 20, 2011

Inför den stundande 30-årsdagen passar jag på att pricka in ytterligare vuxenpoäng. Jag vet att själva räknandet av vuxenpoäng klassar en som ganska ovuxen, men det finns trots allt ett korn av sanning i dem. De handlar inte så mycket om hur vuxen man är i grunden, mera om hur vuxen man (tror sig) uppfattas av omgivningen.

När jag började i bilskolan för tre veckor sedan sa jag lite skämtsamt åt folk åt det var för att även österbottningarna skulle börja uppfatta mig som en vuxen individ. Skämtsamt – men även med en underton av allvar. Att vara körkortslös i den här delen av landet och världen gör att det ofta känns som om omgivningen ifrågasätter hela ens myndighet och mentala hälsa. Som om man inte riktigt hänger ihop på alla plan, även om det såg ut så vid första anblicken.

Idag testar jag ett söndagsnöje som sedan flera år tillbaka har varit ganska populärt bland mina jämnåriga – jag går på mitt livs första bostadsvisning. Jodå, jag har blivit runtvisad i ett par lägenheter jag funderat på att hyra, men den här gången fanns det en riktig fastighetsmäklare på plats med riktiga papper, och lägenheten var till salu för en inte alldeles liten summa. Lyckligtvis är det inte jag som ska grubbla över ett eventuellt köp, men det var ändå intressant att följa med av nyfikenhet och som smakråd.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

